zondag 3 september 2023

"Voor altijd in mijn hart"

Straalblog week 36

IJzige kille stilte
Tot in mijn botten voelbaar
Afwachtend voor wat er nu weer komen zou

Mijn blik zoekend naar de jouwe
Intense behoefte aan contact
Bevestiging zoekend dat ik er mocht zijn

Op het ene moment was ik je prinses
Jouw vertrouweling
Jouw alles

Op andere momenten was ik een verschrikkelijk kind
Een sta in de weg
Ondankbaar en egoïstisch

Wentelend in onzekerheid
Zocht ik naar houvast
Naar een stevig anker

Elke keer hopend op de veilige haven
Bleef ik zwemmen
Met bandjes en zonder

Opgeven was geen optie
Waar jij het liet varen pakte ik het op
Zo verkeerden we toch in een zekere balans

Jouw overlijden was deels een bevrijding
De lucht werd weer voelbaar
Mijn eigen ik lichtte op

Dankbaar voor alle lessen
Zeg ik recht uit mijn hart
Ik hou van jou


ACT (Acceptance and Commitment Therapy) laat in tegenstelling tot veel andere invalshoeken de inhoud van je gedachten met rust en richt zich op waar je wel invloed op hebt, namelijk je gedrag en waar je je aandacht op richt. Het leven bestaat uit zon- en schaduwkanten. Het is en/en in plaats van of/of. Door ook de negatieve gedachten, onzekerheden, angsten en twijfels te accepteren als stuk van je leven, hou je ruimte over om te doen wat je werkelijk wilt, ook die dingen waar je bang voor bent horen daarbij. 

Krijna van Loenen is ACT coach, Mindfulness trainer, spreker en auteur van “Staak je strijd en stap in je leven”, “Voel voorbij je verstand”, “Mag ik je voorstellen aan Annie?” en de inspiratiebundel “Als de pijn er mag zijn, kan de liefde stromen”

Krijna heeft een praktijk voor coaching in Den Haag. Meer informatie: www.straal-denhaag.nl


Geen opmerkingen:

Een reactie posten