zondag 1 mei 2022

"You can run but you can't hide"

Straalblog week 18

Hoe hard ik ook loop
Jij houdt me bij

Hoe goed ik mezelf ook verstop
Jij weet me te vinden

Hoe ik mezelf ook verdoof
Jij helpt me te ontwaken

Waar ik ook ben
Jij bent er bij

Pas als ik mezelf mag ontmoeten
Laat jij mij gaan


ACT (Acceptance and Commitment Therapy) laat in tegenstelling tot veel andere invalshoeken de inhoud van je gedachten met rust en richt zich op waar je wel invloed op hebt, namelijk je gedrag en waar je je aandacht op richt. Het leven bestaat uit zon- en schaduwkanten. Het is en/en in plaats van of/of. Door ook de negatieve gedachten, onzekerheden, angsten en twijfels te accepteren als stuk van je leven, hou je ruimte over om te doen wat je werkelijk wilt, ook die dingen waar je bang voor bent horen daarbij. 

Krijna van Loenen is ACT coach, Mindfulness trainer, spreker en auteur van “Staak je strijd en stap in je leven”, “Voel voorbij je verstand” en “Mag ik je voorstellen aan Annie?”. 

Krijna heeft een praktijk voor coaching in Den Haag. Meer informatie: www.straal-denhaag.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten