maandag 5 juni 2017

"De verbinding"

StraalBlog week 23
“De verbinding”

Van wegcijferen naar verbinding
Een verleden vol zorgen voor anderen, jezelf wegcijferen en angst om niet te voldoen. Je hebt geleerd om anderen centraal te stellen en weet heel goed wat een ander nodig heeft. Wat jij zelf nodig hebt ben je gaandeweg uit het oog verloren. Ik? Is er een ‘ik’ dan? Natuurlijk is er een ‘ik’. Jouw ‘ik’ is onder dekens verstopt en mag tevoorschijn komen. Je mag je gaan verbinden met jezelf. Je mag jezelf gaan voeden.

Straal oefening: 
Neem 3 momentjes per dag waarop jij bewust contact met jezelf maakt. Ga geaard zitten of staan en neem de diepere ademhaling tot je, waarbij je inademt door je neus en uitademt door je mond. Stel jezelf centraal tijdens dit verbindingsmoment. Waar heb jij behoefte aan? Waar word jij blij van en waar krijg je energie van? Durf vrij te brainstormen. Het is je angstige verstand die je komt voorzien van allerlei beperkingen, van allerlei ‘ja maar’ en ‘wat als’ gedachten. Merk je verstand op en haal jezelf zoveel als nodig is terug naar jouw wensen en behoeften. Maak ze concreet door actief te zijn in het bewerkstelligen van je wensen. Wat heb je nodig en wat kun je inzetten? Maak ook van eventueel grotere doelen korte termijn mogelijkheden.

Leuk als je me een berichtje stuurt!
Ik ben heel benieuwd hoe je deze oefening ervaart! Lijkt me leuk als je het mij laat weten. Je kunt een berichtje sturen naar: info@straal-denhaag.nl

Hartgroet van Krijna


www.straal-denhaag.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten