zondag 19 juni 2016

"Momenten om te koesteren"

StraalBlog week 25
“Momenten om te koesteren”

Van kleins af aan beknellende ballast
Pijn uit je verleden
Meegenomen in het heden

Niet wetende wat ermee te doen
Vluchtte je in drank en pillen
Hopend dat al het leed zou verdwijnen

Voor korte duur lukte dat soms
Kroeg in, kroeg uit
Je onderdompelend in de oppervlakkigheid

De dag erna de diepe eenzaamheid
De bekende kater, die verdronken moest worden
Om je verdriet niet te hoeven voelen

Verslaafd aan destructie
Gaf jij jezelf levenslang
Roerend in het bad vol ellende

Je lijf ging protesteren
Bloed spugend en snakkend naar lucht
Longkanker zei de arts

53 jaar en al een heel leven geleefd
De prijs was hoog
En opende deuren

Geen lagen meer om je heen
Kwetsbaar in al zijn volheid
Zijn was nu genoeg

Er viel een last van je af
Je hoefde niet meer te strijden
Eindelijk een legitieme reden om je niet meer te verzetten

Nu kon je mij ontvangen
En voor even mijn moeder zijn
Mooie momenten volgden

Dankbaar voor de verbondenheid
Dankbaar voor alle lessen
Dankbaar dat jij mijn moeder bent

Ik hoop dat waar je nu ook bent
Je wel de rust hebt die je hier niet had
Lieve mamaloe, ik hou van jou met heel mijn hart


Geen opmerkingen:

Een reactie posten