zondag 4 oktober 2015

"Dankbaar voor alle lessen"

StraalBlog week 41
“Dankbaar voor alle lessen”

IJzig kille stilte
Tot in mijn botten voelbaar
Stappen klonken als een denderende tank op de vloer

Mijn blik zoekend naar de jouwe
Intense behoefte aan contact
Bevestiging zoekend dat ik er onvoorwaardelijk mocht zijn

Op het ene moment was ik je prinses
Jouw vertrouweling
Jouw alles

Op andere momenten was ik een verschrikkelijk kind
Een sta in de weg
Ondankbaar en egoïstisch

Wentelend in onzekerheid
Zocht ik naar houvast
Naar een stevig anker

Elke keer hopend op de veilige haven
Bleef ik zwemmen
Met bandjes en zonder

Opgeven was geen optie
Waar jij het liet varen pakte ik het op
Zo verkeerden we toch in een zekere balans

Jouw overlijden was deels een bevrijding
De lucht werd weer voelbaar
Mijn eigen ik lichtte op

Dankbaar voor alle lessen
Zeg ik recht uit mijn hart
Mammaloe ik hou van jou



www.straal-denhaag.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten