zondag 5 oktober 2014

"Ja maar"

Blog week 41
“Ja maar”

Vandaag is de dag
Vandaag is de dag. Vandaag ga jij het doen. Geen excuses meer. Jij kunt dit. Aan kennis geen gebrek, dus het is een kwestie van doen. Just do it!! Gaan!! De uren verstrijken en je zit te zappen op de bank. Je bent steeds verder onderuit gezakt en je zit nu zo’n beetje op je rug. Je kijkt naar Tell Sell en survival programma’s, want die dwepen je altijd zo op. Jij moet ook aanpakken. Je vind jezelf een slappe zak.

Ja maar
‘Ja maar’ ik ben moe; ‘Ja maar’ ik heb nu teveel aan mijn hoofd; ‘Ja maar’ ik moet nu eerst andere zaken op orde brengen; ‘Ja maar’ mijn omgeving werkt niet mee. Je verstand, is een kei in het opwerpen van ‘Ja maar’ en ‘Wat als’. Een oneindige lijst met excuses, wordt zonder enige moeite je hoofd ingepompt. Als jouw Verstand (vanaf nu Jaapie genoemd) het voor het zeggen heeft, dan pak je niets aan, dan hou je het bij dat wat je kent.

Het juiste moment
Je wacht op het juiste moment. Het moment, dat wat Jaapie betreft, dit leven niet komt. Het is aan jou, om het juiste moment te creëren. Het is heel verleidelijk, om met Jaapie in discussie te gaan en om jezelf gerust te stellen, dan wel op je kop te geven. Beiden manieren werken niet voor je. Het is koren op Jaapies molen. Hoe meer voer jij hem geeft, des te meer hij het naar zijn zin heeft. Jaapie is heer en meester in controleren en vermijden. Jaapie is een bange poeperd.

Wat wil je werkelijk?
Jij mag jezelf de vraag stellen wat jij werkelijk wilt. Stel dat er geen ‘Ja maar’ is, zou jij dan gehoor geven aan je waarden? Zou jij dan je leven leiden zoals je echt wilt? Door je doelen te stellen, vanuit je waarden, is de kans van slagen vele malen groter, dan dat je deze stelt vanuit rigide regels. In jouw waarden zit menselijke ruimte. De regels van Jaapie zorgen ervoor dat jij jezelf vastzet in een gevangenis.

Andere kijk
Hoor jij jezelf ook regelmatig ‘Ja maren’? Gun jij jezelf om hier anders mee om te gaan? Aarzel niet en neem contact met mij op!

Ik wens je een Stralende dag!

Krijna

www.straal-denhaag.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten