maandag 17 september 2012

"Oh jee...dit had ik niet zien aankomen"


Blog week 38

Afgelopen vrijdagmiddag. Ik ben lekker aan het werk achter mijn computer. Voorbereidingen aan het treffen voor de workshop “Let your love rule” die ik de volgende dag zou geven bij Stichting De Ruimte in verband met de landelijke dag van De Liefde.

Van het ene op het andere moment loopt mijn pc vast.
Ik heb hem gereset en helaas hielp dit niet. Nou, dan maar het grovere werk. Met de uitknop de pc platgelegd. Natuurlijk in de hoop dat hij wakker zou schrikken.
Ik start de pc weer op en zie een apart ‘breipatroon’ in het scherm verschijnen.
Hmm, dit ziet er niet goed uit.

Nu ben ik niet voor 1 gat te vangen dus optimistisch als ik ben doe hem weer uit en start opnieuw op met dezelfde hoop en wens als daarnet.
Helaas deelt mijn pc mijn wens niet.
Mijn optimisme neemt nu wel af en het besef komt dat er wel eens iets echt mis kan zijn.

De gedachtekermis gaat van start. De “Oh Jee’s” en de “Ja maar/Wat als” gedachten schieten door mijn hoofd.
Om een beeld te schetsen zal ik een aantal gedachten opschrijven.
“Oh jee, als ik maar niet al mijn bestanden kwijt ben”, “Oh jee, al mijn werk staat erin en dus ook mijn workshops en trainingen”, “Dit gaat me een vermogen kosten”.

Ik wilde niet in mijn gedachten blijven verdwijnen, want ik merkte dat het me een hoop energie kostte. Practice what you preach! Aan de slag met de handreikingen die ik ook aan mijn cliƫnten geef.
De afstand tot mezelf is een stuk kleiner en daar ben ik me nu wel weer bewust van.
Gelukkig heb ik de sleutels in handen en het is een kwestie van toepassen.

Het besef kwam dat ik hier geen invloed op heb. Dit is nu wat het is.
En ja, dat is niet leuk. Zelfs verre van en het is ook geen zaak van leven of dood.
Het is materie en gelukkig zijn er mensen met veel verstand van computers.
Ik werd door deze gedachten rustiger.

Graag wilde ik mijn verhaal delen met mijn vriend en hierdoor nam de lading nog verder af. Door te vertellen wat er gaande was en er een oor wilde luisteren nam de spanning nog meer af.
Nu heb ik het grootte geluk een liefde te hebben die niet alleen heel leuk is. Hij heeft ook veel verstand van computers en hij wilde graag onderzoeken of hij dit probleem op kon lossen.
Om een lang verhaal korter te maken; mijn liefde heeft mijn pc weten te reanimeren en al mijn bestanden zijn bewaard.
Poeee dat is een hele opluchting en het heeft me ook geen cent gekost. Behalve een zoen en dat doe ik graag.

Situaties, leuke en minder leuke, komen en gaan tot wij onze ogen sluiten. Hier hebben we geen invloed op. De manier waarop wij ermee omgaan wel. En dat is het goede nieuws!

Ik wens je een Stralende dag toe en voel je vrij om te reageren.

Krijna

Geen opmerkingen:

Een reactie posten