zondag 3 september 2017

"Oh jee....dit had ik niet zien aankomen"

StraalBlog week 36
“Oh jee… dit had ik niet zien aankomen”

Een apart breipatroon
Afgelopen vrijdagmiddag. Ik ben lekker aan het werk achter mijn laptop. Van het ene op het andere moment loopt de laptop vast. Ik heb hem gereset en helaas mocht deze actie niet baten. Nou, dan maar het grovere werk. Met de uitknop de laptop platgelegd. Natuurlijk in de hoop dat hij enkele minuten later bij het opstarten weer wakker zou schrikken. Ik start de laptop weer op en zie een apart ‘breipatroon’ in het scherm verschijnen. Hmm, dit ziet er niet goed uit.

Gedachtekermis
Nu ben ik niet voor één gat te vangen, dus optimistisch als ik ben, doe ik hem weer uit en start opnieuw op met dezelfde hoop en wens als daarnet. Helaas deelt de laptop mijn wens niet. Mijn hoop op herstel neemt nu wel af en het besef komt dat er wel eens iets echt mis kan zijn. De gedachtekermis gaat van start. De “Oh Jee’s” en de “Ja maar/Wat als” gedachten schieten door mijn hoofd. Ahh, daar is Annie mijn angstige en overbezorgde verstand! Als een malle schiet ze allerlei rampscenario’s mijn hoofd in. Zodra ik dit opmerk heb ik direct een keuzemoment. Ga ik met Annie mee dan wel maak ik een pas op de plaats? Ik kies voor het laatste!

Op gepaste afstand zie ik zoveel meer
Op gepaste afstand zie ik zoveel meer dan dat ik in de mistige wolk blijf. Door de afstand kan ik om de situatie heen lopen waardoor ik meerdere kanten zie. Ik ervaar meer rust door de situatie aan te kijken voor wat het is. Door er geen strijd mee te voeren blijft het ‘niet leuk’ in plaats van dat het ‘rampzalig’ wordt. Vanuit deze houding kan ik checken waar ik nu behoefte aan heb. Ik wil mijn ervaring graag even delen met mijn liefde. Hij luistert naar mijn verhaal en kan op dat moment ook niets meer doen dan dat. En dat is helemaal prima!

Loslaten van oorspronkelijke plan
Puur het delen van mijn ervaring is al fijn en mijn liefde zal er bij thuiskomst naar kijken. Tot die tijd mag ik mijn oorspronkelijk planning loslaten en andere dingen gaan doen. Annie vindt hier natuurlijk van alles van en ik? Ik hoor haar en laat haar lekker kletsen. Situaties, leuke en minder leuke, komen en gaan tot wij onze ogen sluiten. Hier hebben we geen invloed op. De manier waarop wij ermee omgaan wel. En dat is gelijk het goede nieuws!

Ik wens je een Stralende dag toe!

Krijna

www.straal-denhaag.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten