maandag 21 april 2014

Blog week 17
“Ik zou zo graag”

Ik zou zo graag
Ik zou nog zo graag een keer willen optreden voor een groot publiek
Ik zou nog zo graag een keer willen snowboarden
Ik zou nog zo graag een keer een boek willen schrijven

Obstakels
Ik zou nog zo graag….
Welke obstakels werp jij op om geen gehoor te geven aan je diepe wensen en verlangens? Je kunt natuurlijk niet mooi genoeg zingen. Balans houden is niet aan jou besteed en schrijven kun je vergeten, want je bent zo slecht in grammatica.

Negatief geloof
Je verstand is in staat om jou aan de lopende band te foppen. Je gedachten, over jezelf houden jou af, om je te verbinden met je doelen. Negatief geloof over je Zijn zit diepgeworteld verankerd. Vanaf kleins af aan word je al geconfronteerd met correcties vanuit je opvoeding en omgeving. De focus ligt op wat er niet goed is en nog beter kan.

Innerlijke criticus
Je Zijn is gekoppeld aan je prestaties en de mening van anderen. Zolang je goed presteert en iedereen je aardig vindt voel je je goed. Zodra je door omstandigheden minder uit de verf komt en mensen je bekritiseren voel je je waardeloos. Je innerlijke criticus is genadeloos in zijn oordeel.

Stel je voor
Stel je eens voor dat je 85 jaar oud bent en terugkijkt op je leven. Hoe zou jij je voelen als je op dat punt bent aanbeland? Waar zou je zitten? Hoe zou het plaatje eruit zien? Wat zou je zien, ruiken en voelen?

Buig je eens over de volgende vragen; 
- Als ik terugkijk op mijn leven, had ik minder tijd willen besteden aan tobben over…
- Als ik terugkijk op mijn leven, had ik meer tijd willen besteden aan….
- Als ik mijn leven over had mogen doen, was ik nu (het moment waarop je deze vragen leest) begonnen met…

Ontkoppel je Zijn
Ontkoppel je Zijn van je prestaties en de mening van anderen. Maak de weg voor jezelf vrij en ontdoe je van het keurslijf dat jouw verstand je heeft aangemeten. Je bent en dat is genoeg. Wat zou je eigenlijk willen als je geen mitsen en maren opwerpt? Luister daarnaar en verbind je met je diepere wensen en verlangens.

Toestaan en Gunnen
Kijk naar de mogelijkheden in plaats van de beperkingen. Doe meer van die dingen die jou blij maken.Toestaan en Gunnen zijn woorden die je aan jezelf mag laten horen!

Vrijblijvend contact
Ondersteuning nodig? Neem vrijblijvend contact op om je mogelijkheden te bespreken.


Ik wens je een Stralende dag!

Krijna


www.straal-denhaag.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten