zondag 19 maart 2023

"De verwijdering"

Straalblog week 12

Op het eerste gezicht is er vriendelijkheid
Vergezeld met een schuwe blik
Verscholen onder de oppervlakte
Zit een diepere laag

Een laag met emotionele pijn en frustratie
Opgekropt tot op je bot
Wijzen naar de ander lukt je goed
Naar binnen kijken sla je liever over

Het staat onze verbinding in de weg
De verwijdering neemt met de jaren toe
Ik sta voor je
En je ziet mij niet

Mij horen lukt je niet
Je luistert om te kunnen reageren
Defensief en kleinerend
Het is jou allemaal aangedaan

Gevangen in je hoofd
Blijven de deur naar je hart gesloten
Voor mij is onze laatste ontmoeting geweest
Ik laat je los uit liefde voor mezelf


ACT (Acceptance and Commitment Therapy) laat in tegenstelling tot veel andere invalshoeken de inhoud van je gedachten met rust en richt zich op waar je wel invloed op hebt, namelijk je gedrag en waar je je aandacht op richt. Het leven bestaat uit zon- en schaduwkanten. Het is en/en in plaats van of/of. Door ook de negatieve gedachten, onzekerheden, angsten en twijfels te accepteren als stuk van je leven, hou je ruimte over om te doen wat je werkelijk wilt, ook die dingen waar je bang voor bent horen daarbij. 

Krijna van Loenen is ACT coach, Mindfulness trainer, spreker en auteur van “Staak je strijd en stap in je leven”, “Voel voorbij je verstand” en “Mag ik je voorstellen aan Annie?”. 

Krijna heeft een praktijk voor coaching in Den Haag. Meer informatie: www.straal-denhaag.nl


Geen opmerkingen:

Een reactie posten